Business Conditions and Warranty

EN/

All ARGIBERRI S.R.L. products are made with quality materials and undergo careful pre-sale monitoring and testing.

All products are subject to the application of European Standards .

ARGIBERRI S.R.L. guarantees its products under the rules established by the European Community.
The warranty includes free replacement or free repair of all parts recognized as manufacturing defects, excluding damages caused by breakage during transport, repair by third parties, damage from improper use or tampering. Warranty extension after a product repair is excluded.

Orders: orders will be processed after order confirmation only. Property of the supplied goods shall
remain with ARGIBERRI S.R.L. until payment for them has been received in full, anyway customer assumes all risks starting from goods receipt. Minimum order is € 500.00 Net.

Delivery: delivery times indicated in the order confirmation are indicative and except for exceptional reasons
of force majeure. Any delay will not result in the cancellation of the order in progress.

Transportation: at customer’s charge.

Packing: packaging consists of cardboard boxes and is included in the price.

Payment: to be agreed with the Company.

Claims and returns: Complaints are accepted within 8 days from the date of receipt of the material. After that time, we do not accept complaints and returns.
The communication of “defects” must be sent by e-mail, fax or letter A/R. Returns are not accepted unless previously authorized by the Company and must be sent back in their original packaging.

IT/

Tutti i prodotti ARGIBERRI S.R.L. sono realizzati con materiali di qualita e sottoposti ad un attento controllo e collaudo prevendita.

Tutti i prodotti sono sottoposti all’applicazione delle Normative Europee .

ARGIBERRI S.R.L. garantisce i propri prodotti secondo le normative stabilite dalla comunita europea.
La garanzia da diritto alla sostituzione o alla riparazione gratuita di tutte le parti riconosciute come vizi di fabbricazione, escludendo danni arrecati da rotture durante il trasporto, riparazione effettuata da terzi, danni da manomissioni o da uso improprio. È escluso altresi il prolungamento della garanzia successivamente ad una riparazione del prodotto.

Ordini: l’ordine viene evaso solo in seguito a conferma d’ordine. La merce resta di proprieta di ARGIBERRI S.R.L. fino al pagamento completo della stessa, ma i rischi sono assunti dal compratore fin dal momento della consegna.

Porto Franco: Tempo di consegna: i termini di consegna indicati in conferma d’ordine sono indicativi e salvo cause di forza maggiore. Un’eventuale ritardo non potra comportare l’annullamento dell’ordine in corso.

Trasporti: ARGIBERRI S.R.L. si riserva il diritto di scegliere il mezzo piu opportuno in funzione della spedizione, salvo richieste specifiche del cliente.

Imballi: gli imballi sono costituiti da scatole di cartone e sono compresi nel prezzo.

Reclami e resi: i reclami sono accettati entro 8 giorni dalla data del ricevimento del materiale. Trascorso
tale termine, non si accettano reclami e resi.
La comunicazione dei “vizi o difetti” deve pervenire pervenire per posta elettronica, fax o raccomandata A/R. Non si accettano resi se non preventivamente autorizzati dalla Società e devono essere esclusivamente con imballo originale.